دانشکده هنر های تجسمی و کاربردی
آیین رونمایی از کتاب نماد شناسی عرفانی گل و مرغ از منظر عزالدین مقدسی برگزار شد
آیین رونمایی از کتاب نماد شناسی عرفانی گل و مرغ از منظر عزّالدین مقدسی نوشته آقای جلیل جوکار عضو محترم هیأت علمی گروه هنر اسلامی و میترا رضوانی در آمفی تئاتر دانشکده صنایع دستی دانشگاه هنر اصفهان( ساختمان حکیم) برگزار شد.
در این مراسم که به همت معاونت پژوهشی دانشکده صنایع دستی، مولف کتاب و همچنین ناشر کتاب و با حضور پر شور دانشجویان، اساتید و پرسنل دانشکده و نیز تعدادی از میهمانان خارج از دانشکده برگزار گردید ابتدا آقای دکتر ایمان زکریایی کرمانی، معاونت آموزشی و پژوهشی دانشکده ضمن خوش آمد گویی به حضار، در خصوص این گونه پژوهش ها به ایراد سخن پرداخته و انجام اینگونه برنامه ها را از اهداف مهم معاونت پژوهشی دانشکده عنوان نمودند. همچنین آقای حسن محمدی ناشر کتاب و مسئول انتشارات کتاب آرایی ایرانی ضمن پرداختن به نقش استادانی که هم د ر حوزه نظری و هم در حوزه عمل فعال هستند به تشریح اهداف انتشار کتاب پرداختند. در ادامه این آیین خانم دکتر سیده مریم ایزدی عضو هیأت علمی دانشگاه، به عنوان سخنران متخصص به تشریح نماد شناسی انواع گل و مرغ در فرهنگ و هنر ایرانی پرداخت و ضمن اشاره به رهیافت های معرفتی و سیر و سلوک عرفانی در هنر گل و مرغ ایرانی به دانشجویان و پژوهشگران توصیه نمود ضمن مطالعه پیرامون این هنر، در خلق آثار هنری، پایان نامه ها و مطابقت آثار گذشته با نمونه های جدیدتر بهره گیرند.
سخنران آخر این مراسم، مولف کتاب استاد جلیل جوکار بودند که ضمن ارائه دلایل نگارش این کتاب و نیز مراحل کار تا چاپ و نشر، به اهمیت این گونه موضوعات در انتشارات کتاب پرداخته و دغدغه های خود را از انتشار چنین کتابی عنوان نمودند.
در پایان این آیین به هر یک از شرکت کنندگان در مراسم، به رسم یاد بود یک نسخه از کتاب نماد شناسی عرفانی گل و مرغ از منظر عزّالدین مقدسی با تحریر مولف کتاب آقای جلیل جوکار اهدا گردید.
 
 
 
 
 جهت مشاهده عکس های بیشتر کلیک نمایید
تاریخ:
1401/10/11
تعداد بازدید:
700
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
دانشكده صنايع دستي
خيابان حكيم ، روبروي مسجد حكيم، دانشكده صنايع دستي
031-32217564   031-32217521
 فاكس: 32217506 -031
 handicraft1faculty@gmail.com
دانشگاه هنر اصفهان
كليه حقوق مادي و معنوي اين سايت متعلق به دانشگاه هنر اصفهان مي باشد.
ورود اعضا
Powered by DorsaPortal